Retourneren

Hier vindt je informatie over het retourneren van je product.

Is het mogelijk om een product retour te sturen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product of bestelling aan ons retour wilt zenden. In dit geval heb je recht op het herroepingrecht. Dit betekent dat je al je aankopen altijd binnen 14 kalenderdagen, zonder opgaaf van reden, aan ons terug mag sturen. Wij stellen het natuurlijk wel op prijs als je een reden opgeeft zodat wij een nog betere service aan kunnen bieden aan onze klanten.

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Aangebroken verpakkingen of beschadigde producten;
  • Speciaal op maat gemaakte of bestelde producten in opdracht van de koper;
  • Producten elders gekocht dan via WatchO.nl
  • Persoonlijke hygiëne producten;
  • WatchO.nl behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer het product reeds geopend, gebruikt of beschadigd is.

Wanneer een geretourneerd product niet in de originele verpakking zit, aangebroken of beschadigd is kunnen wij de producten niet retour nemen. Dit omdat bij het wederverkopen van de producten een juist verpakt, onaangebroken en onbeschadigd product gewenst is bij de klant. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan WatchO.nl er voor kiezen het product deels te vergoeden of een tegoedbon uit te schrijven.

Hoe moet ik een artikel retour sturen?

Neem eerst contact met ons op via ons contact formulier. Wij zullen er dan voor zorgen dat je jouw producten retour kunt sturen. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij vragen je daarom om de retour artikelen goed te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd. Retouren kunnen verstuurd worden met PostNL d.m.v. een PostNL pakketzegel (verkrijgbaar bij het postkantoor).

Wie betaalt de retour verzendkosten?

Wettelijk zijn wij enkel verplicht de retour verzendkosten te vergoeden indien wij je een product verzonden hebben dat je niet besteld heeft en dus foutief door ons aan je verzonden is. Daarnaast vergoeden wij de retour verzendkosten als het geleverde product defect is binnen de bedenktermijn. In alle andere gevallen zijn de verzendkosten voor je eigen rekening. Indien je recht heeft op vergoeding van de verzendkosten, neem dan contact met ons op. Wij zorgen dat dan je een retour label krijgt voor het retour sturen van je product.

Wanneer krijg ik mijn betaling teruggestort?

Wanneer je een product retourneert, krijgt je de aankoopwaarde van het product terug. De verzendkosten van je zending worden niet vergoed. Het aankoopbedrag, minus de verzendkosten, zal WatchO.nl op je bank- of girorekening terugstorten. Het bedrag zal uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de goederen op uw bank- of girorekening worden teruggestort.

Zend je bestelling retour

Indien je een bestelling retour wilt zenden dan zijn de Algemene Voorwaarden hierop van toepassing. Deze kun je vinden in de Algemene Voorwaarden onder punt 6, 7 en 8. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben Wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden je tegemoet te komen. Neemt daarvoor contact op met ons via ons contactformulier.

Garantietermijn

De door WatchO.nl geleverde artikelen is de wettelijke garantietermijn van toepassing. Op al onze producten geven wij 12 maanden garantie. Buiten de garantie valt de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt). De factuur met daarop de omschrijving van de door WatchO.nl geleverde artikelen is je garantiebewijs.

Gebruik maken van de garantie

Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg daarom altijd de gebruiksaanwijzing of vraag het aan onze klantenservice, als je ergens niet zeker van bent. Wij helpen je dan graag verder. Neem contact met ons op om het mankement te verhelpen of om uw vraag te stellen. Ook als je product defect is vragen wij dit te melden via ons contactformulier.